Kommuniké från Årsstämma i Interfox Resources AB (publ)

Aktieägarna i Interfox Resources AB (publ) har den 18 maj 2016 hållit Årsstämma i Stockholm, varvid följande beslut fattades.

Stämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkning enligt framlagd årsredovisning. Resultatet överförs i ny räkning. Ingen utdelning lämnas för år 2015. Därtill beviljades styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2015.

Vid valet av ordinarie styrelseledamöter omvaldes Max Renard, Anders Thorsell, Charles Liu och Jonathan Collins. Arvode till styrelsen intill nästa årsstämma utgår enligt följande: styrelsens ordförande arvoderas med 88 600 kronor och övriga ledamöter arvoderas med 66 450 kronor vardera. Max Renard kommer på konstituerande styrelsesammanträde på torsdag den 19 maj 2016 att väljas till ordförande för styrelsen.

På Årsstämman närvarade 36 aktieägare med röster motsvarande cirka 29 procent av det totala antalet röster i Bolaget. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens framlagda förslag. Besluten fattades enhälligt. För mer detaljerad information om innehållet i besluten hänvisas till kallelsen till årsstämman samt de fullständiga förslagen till beslut som finns tillgängliga på bolagets hemsida. Årsredovisning för år 2015 kan rekvireras från Interfox Resources AB (publ). Den finns även tillgänglig på www.interfoxresources.se.

Interfox Resources AB (publ)

Interfox Resources är ett bolag med inriktning på prospektering avseende olja och gas i Ryssland. I Ryssland kontrollerar bolaget en licens i Tomskregionen i västra Sibirien, Ellej-Igajskoje 71-1. Bolaget genomför ett arbetsprogram i syfte att omvandla resurser till reserver.