Offentliggörande av utfall i företrädesemissionen

Den fullt garanterade företrädesemissionen i Interfox Resources AB (publ) (”IFOX” eller ”Bolaget”), om ca 22 MSEK, vars teckningstid avslutades den 21 april 2017 tecknades med och utan företrädesrätt till 104 procent.

Det slutliga resultatet visar att det totalt tecknades 7 678 671 aktier till en kurs om 3,00 kronor per aktie, totalt motsvarande 23 036 013 kronor. Av detta tecknades 3 425 035 aktier med företrädesrätt (47 procent) och 4 253 636 aktier tecknades utan företrädesrätt. Meddelande till de som tecknat aktier utan företrädesrätt beräknas distribueras omkring den 28 april 2017.

De aktier som tecknats med företrädesrätt beräknas bli föremål för handel senast under vecka 19 och de som tecknats utan företrädesrätt under efterföljande vecka. Slutförandet av företrädesemissionen innebär att aktiekapitalet ökar med 7 363 134 kronor genom emission av 7 363 134 nya aktier. Efter registrering av företrädesemissionen uppgår aktiekapitalet i Bolaget till 66 268 211 kronor fördelat på 66 268 211 aktier, vardera med ett kvotvärde om 1 krona. Handel med betalda tecknade aktier (BTA) kommer inte att ske. Registrering av företrädesemissionen hos Bolagsverket kommer att genomföras inom kort.

Styrelsen i Bolaget beslutade, med stöd av bemyndigande, den 24 april att genomföra en riktad nyemission om 3 483 333 aktier till en kurs om 3,00 kronor per aktie. Efter registrering av den riktade emissionen samt företrädesemissionen kommer antalet aktier samt aktiekapitalet i Bolaget att vara 69 751 544. Utspädningen som ett resultat av den riktade emissionen uppgår efter registrering till 5,0 procent.

Emissionskostnaderna för dessa emissioner (emissionsinstitut, jurister, distribution, anskaffning av kapital och garanter samt garantikostnader (10 procent av garanterat kapital)) uppgick till cirka 4,5 miljoner kronor.

Denna information är sådan information som Interfox Resources AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2017.