Uppdatering beträffande planerad försäljning av Mezhlisa

Interfox Resources AB (publ) (”Bolaget”) har under en längre tid förhandlat med en kinesisk köpare, GDZR-gruppen genom dotterbolaget Fame Dragon, om en försäljning av Bolagets enda tillgång, det cypriotiska bolaget Mezhlisa Resources Cyprus Ltd som i sin tur idag äger cirka 50% av oljefältet 71-1 i Ryssland, med rättigheter till 74% enligt investeringsavtal.

Bolaget har i juni 2016 lämnat exklusivitet till den tilltänkte köparen. Denna exklusivitet har i omgångar förlängts fram till och med den 26 januari 2017. Efter möten i Beijing i onsdags och ytterligare diskussioner i fredags, har parterna kunnat konstatera att köparens tilltänkta noterade målbolag ännu inte är klart med den pågående rekonstruktionen och därmed ännu inte är redo för genomförandet av en affär, men det arbetas aktivt på att slutföra detta arbete och göra bolaget lämpat för en potentiell transaktion. Denna process har dessvärre tagit betydligt längre tid än vad någon inblandad har förutsett. Bolaget kan för närvarande inte spekulera i hur lång tid som behövs.

Vid möten i november och december diskuterade Bolaget ett alternativt noterat målbolag med köparen. Denna process är dessvärre ej möjlig att ta vidare så länge Bolagets aktie är handelsstoppad.

Den konstruktiva och aktiva dialogen med Fame Dragon fortsätter. Dock påverkas således möjligheterna till en eventuell affär av att antingen köparens primära målbolag blir redo eller att handelsstoppet i Bolagets aktie upphör, vilket åter skulle möjliggöra konkreta diskussioner med även det alternativa noterade bolaget.

Mot bakgrund av ovanstående har Bolaget dock beslutat att inte förlänga exklusiviteten, särskilt inte som Bolaget hela tiden har haft en alternativ plan i beredskap i den händelse att den planerade affären inte ser ut att kunna genomföras inom rimlig tid. Bolagets ledning arbetar nu med full intensitet även på det ovan nämnda alternativet.

Anders Thorsell, t f VD

Email: anders@interfox.com samt tel 070-773 20 45

Denna information är sådan information som Interfox Resources AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2017.

Interfox Resources är ett bolag med inriktning på prospektering avseende olja och gas i Ryssland. I Ryssland kontrollerar Bolaget en licens i Tomskregionen i västra Sibirien, Ellej-Igaiskoje 71-1. Bolaget genomför ett arbetsprogram i syfte att omvandla resurser till reserver. Interfox Resources aktie är noterad på Aktietorget under