Annette Brodin Rampe lämnar som VD

Annette Brodin Rampe lämnar sin position som VD för Internationella Engelska Skolan i Sverige Holdings II AB (IES) per idag den 21 januari 2019. Ceclilia Marlow har utsetts till tillförordnad VD av IES styrelse från samma dag. Cecilia Marlow är styrelseledamot i IES sedan 2016 och kan bolaget väl. Hon har en gedigen erfarenhet som VD bland annat för Kronans Apotek och Polarn O. Pyret och är idag styrelseledamot i flera bolag, såsom Kivra, Fazer Group och MatHem. Rekrytering av en ny VD inleds omgående och kommer att ledas av styrelsens ordförande Birker Bahnsen.

”Vi har olika syn på vilket ledarskap som krävs för att implementera IES strategi och därför är det inte möjligt för mig att fortsätta som VD. Under min tid som VD har vi lagt grunden för en högre tillväxt, vilket jag är stolt över. IES är en fantastisk organisation och jag vill passa på att tacka alla anställda, däribland ledningen, rektorer, lärare och övrig skolpersonal för deras oerhörda engagemang och dagliga arbete för våra skolor och elever. Jag kommer med stort intresse följa resan framöver”, kommenterar Annette Brodin Rampe, avgående VD för Internationella Engelska Skolan.

”Annette har under sin tid som VD intitierat flera strategiska projekt som kommer att gynna företagets långsiktiga utveckling. Jag tackar Annette för hennes värdefulla insats. IES har en god finansiell ställning, en erfaren organisation och fokus kommer även framöver vara att leverera utbildning av högsta kvalitet samt fortsätta företagets expansion i Sverige och Spanien, säger Birker Bahnsen, ordförande i IES.

Telefon: 0768 511 540
e-post: emma.rheborg@engelska.se

Denna information är sådan information som Internationella Engelska Skolan i Sverige Holdings II AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 januari 2019 kl 08:15 CET.