Internet Border tar över serverdriften för Gymgrossisten.com

Internet Border har vunnit Gymgrossistens upphandling av serverdrift. Affären innebär att Internet Border tar hand om hela Gymgrossistens affärskritiska servermiljö.

– Vi är mycket stolta och glada över att få Gymgrossisten som kund. Gymgrossistens hela affärsverksamhet vilar på e-handel och därmed de system vi har fått förtroendet att ansvara för. Det är ett stort ansvar som vi gärna tar. Vi ser också framemot att vara med om att utveckla driftsäkerheten på systemen, säger CG Sänne, VD på Internet Border.

- Som e-handelsbolag är hela vår försäljning beroende av konstant tillgänglighet och en stabil serverdrift. Vi har valt Internet Border Technologies som partner då de under upphandlingsprocessen visat att de kan möta våra högt ställda krav, säger Therese Hillman, VD på Gymgrossisten.

Internet Border är en av de större leverantörerna av IT-drift i Stockholmsregionen. Internet Border har egen datahallsom möter de allra högsta säkerhetskraven, och som ständigt hålls uppdaterad med den senaste tekniken. Med djup kunskap inom teknik och genom ett personligt och flexibelt förhållningssätt till sina kunder når Internet Border Technologies sitt främsta mål – nöjda kunder. Bland kunderna märks, utöver Gymgrossisten, bland andra Bonnier AB, Dalkia och Tretti.se. Internet Border Technologies ägs av privata investerare som även är aktiva inom bolaget.

Gymgrossisten

Gymgrossisten.com är Nordens ledande Internetbutik inom träning och kosttillskott med en omsättning på 677 miljoner kronor 2013. Ägare är CDON Group AB.

Gymgrossisten:                                                                                      Internet Border:

Therese Hillman                                                                                       CG Sänne, VD

010-703 20 00                                                                                          0708-122333

therese.hillman@gymgrossisten.com                                                       cg.sanne@internetborder.se

www.gymgrossisten.com                                                                          www.internetborder.se

Taggar: