Intervacc AB (publ): Insynspersoner överlåter teckningsrätter vederlagsfritt.

Inom ramen för den pågående företrädesemissionen i Intervacc AB (publ) (”Bolaget”) så har styrelseordförande Rune Bergman (via NR Bergman Holding AB) och styrelseledamot Kenneth Jansson (via K Janzon Holding AB) på förfrågan från professionella investerare och i samråd med Bolagets finansiella rådgivare Remium Nordic AB överlåtit sammanlagt 2 212 000 teckningsrätter som de erhållit i företrädesemissionen till nämnda investerare.

Syftet med överlåtelserna är att ytterligare förstärka Bolagets aktieägarbas med långsiktiga professionella investerare. Överlåtelserna har skett vederlagsfritt och förvärvarna har förbundit sig att utnyttja samtliga teckningsrätter till att teckna nya aktier i den pågående företrädesemissionen.

Bland nämnda investerare kan nämnas Thomas Eklund (styrelseordförande i Moberg Pharma AB och Sedana Medical samt styrelseledamot i Boule Diagnostics AB och Biotage AB).

Remium Nordic Holding AB är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2018 kl. 12:00 CET.

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, i första hand inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc-aktien är sedan i april 2017 noterad på NASDAQ First North listan.