• Intrum/

Alessandro Pappalardo utsedd till ny Direktör för köp av förfallna fordringar vid Intrum Justitia

Report this content

Alessandro Pappalardo har utsetts till ny Direktör för köp av förfallna fordringar vid Intrum Justitia. Alessandro har varit anställd på Intrum Justitia sen 2013, för närvarande i rollen som tillförordnad Direktör för köp av förfallna fordringar. Han har cirka 10 års erfarenhet av investeringar i europeiska låneportföljer inom Goldman Sachs. Alessandro är född i Italien och har examen i nationalekonomi från Bocconi University.

Alessandro Pappalardo börjar i sin nya roll som Direktör för köpta fordringar den 1 februari 2015 och ersätter Lars Wollung, VD och koncernchef som agerat tillförordnad Direktör för köpta fordringar sedan april 2014.

”Jag är mycket nöjd med att vi har kunnat tillsätta Alessandro Pappalardo som Direktör för köpta fordringar. Alessandro har en mycket framgångsrik bakgrund i vår bransch, med ett stort internationellt nätverk. Under hans tid på Intrum Justitia har han gjort betydande insatser för att stärka vår verksamhet inom köpta fordringar”, säger Lars Wollung, VD och koncernchef vid Intrum Justitia.

För ytterligare information v g kontakta:

Lars Wollung, VD och koncernchef
Tel: 08 546 102 02

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 600 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2013 till ca 4,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.