Presentation av Intrum Justitia ABs resultat för januari-juni 2017

Report this content

Intrum Justitia AB publicerar delårsrapport för januari-juni 2017 den 25 juli 2017, kl 07.00 CET. Delårsrapporten presenteras vid telefonkonferens kl 09.00 samma dag.

Mikael Ericson, VD och koncernchef och Erik Forsberg, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar resultatet och besvarar frågor. Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att lyssna till konferensen via telefon, vänligen ring +46 (0) 8 566 427 00 (Sverige) eller +44 (0) 20 300 898 07 (UK).

Direktsänd audiocast via www.intrum.com eller www.financialhearings.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Forsberg, Finansdirektör
Tel: 08 546 102 02

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017.. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.