Anders Antonsson ny informationsdirektör i Intrum Justitia

Anders Antonsson ny informationsdirektör i Intrum Justitia Intrum Justitia har utsett Anders Antonsson till informationsdirektör med ansvar för koncernens interna/externa information och kontakter med finansmarknaden. Anders Antonsson (36 år) kommer närmast från en befattning som informationschef för Scancem, som ingår i den internationella byggmaterialkoncernen Heidelberger Zement. - Anders har dessutom arbetat på Trelleborgs informationsavdelning och har en bred erfarenhet som kommer väl till pass i arbetet med att förbereda Intrum Justitia för en börsnotering. Kravet på information från företaget kommer att öka och Anders har en viktig uppgift att förbättra kommunikationen med Intrum Justitias många intressenter, säger Intrum Justitias koncernchef Peter Sjunnesson. Intrum Justitia är Europas största företag inom inkasso och kredithanteringstjänster och sysselsätter idag 1.700 medarbetare i 22 länder. Företaget har som målsättning att förberedelserna för en börsintroduktion skall slutföras under 2001. Anders Antonsson tillträder sin befattning 2 april 2001. Peter Sjunnesson Koncernchef För ytterligare information: Peter Sjunnesson, koncernchef, tel: 08-616 77 00, mail: p.sjunnesson@se.intrum.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT01220/bit0001.pdf

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.