Avyttring av RemCo affärsenheter till Lowell genomförd

Den 20 mars 2018 avslutade Intrum försäljningen av avyttringskoncernen (RemCo) till Lowell efter att ha erhållit de nödvändiga godkännandena från myndigheter. Detta är i enlighet med vad som kommunicerades den 2 november 2017.

RemCo såldes till ett företagsvärde om cirka 730 miljoner euro.

"Vi är mycket nöjda över att slutföra försäljningen av RemCo till Lowell och är glada att vi har hittat en stark ny ägare för våra tidigare kollegor. Intäkterna stärker vår finansiella ställning ytterligare och vi ser fram emot att använda dem till investeraringar för framtida tillväxt", säger Mikael Ericson, VD och koncernchef för Intrum.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mikael Ericsson, VD & koncernchef, tel: 08-546 102 02
Louise Bergström, Investor Relationsdirektör, tel: 08-546 103 42

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2018-03-20 kl 17.30.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper omkring 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.