Extra bolagsstämma i Intrum Justitia AB

Extra bolagsstämma i Intrum Justitia AB Intrum Justitia AB:s extra bolagsstämma hölls den 17 augusti 2004 i Nacka med omkring 20 personer närvarande. Val av styrelseledamot och styrelsesuppleant Stämman valde enligt förslag från ägare representerande totalt cirka 56 procent av aktiekapital och röster att utöka Intrum Justitias styrelse så att den består av nio ordinarie ledamöter med en styrelsesuppleant. Vidare beslöt stämman enligt förslag från samma ägare att nyvälja Lars Förberg till ordinarie styrelseledamot samt att välja tidigare styrelseledamoten Dennis Punches till styrelsesuppleant. Detta innebär att Intrum Justitia AB:s styrelse består av Bo Ingemarson (ordförande), Björn Fröling (vice ordförande), Lars Förberg, Gerard De Geer, Reinhold Geijer, Bo Göransson, Maria Lilja, Jim Richards och Christian Salamon samt Dennis Punches (styrelsesuppleant), samtliga för tiden intill slutet av nästa ordinarie bolagsstämma. Lars Förberg, 38 år, är vd och delägare i Amaranth Capital. Han har tidigare varit Chief Investment Officer vid Custos samt arbetat för Nordic Capital. Förberg har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Ordinarie bolagsstämma i Intrum Justitia hölls den 5 maj 2004. För ytterligare information kontakta: Anders Antonsson, informationschef Tel: 08-546 10 206, mobil: 0703-36 78 18 E-post: a.antonsson@se.intrum.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/17/20040817BIT21190/wkr0001.pdf PDF-version

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.