Intrum Justitia publicerar omräknade historiska siffror

Som tidigare kommunicerat i bokslutskommunikén för 2013 har Intrum Justitia ändrat den geografiska sammansättningen av regionerna, gällande från den 1 januari 2014. Ändringen innebär att verksamheten i Nederländerna ingår i regionen Norra Europa iställer för regionen Västra Europa. Med anledning av denna ändring har Intrum Justitia idag publicerat omräknade historiska siffror för varje kvartal under 2012-2013.  Sifforna finns tillgängliga på koncernens hemsida www.intrum.com under fliken Investor Relations/Financial Figures/Restated Figures.

För ytterligare information v g kontakta:

Erik Forsberg, CFO Tel: 08 546 102 02

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 600 anställda i 20 länder. Koncernens omsättning uppgick 2013 till ca 4,6 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com.