• Intrum/

Intrum publicerar årsredovisning 2017 samt hållbarhetsrapport 2017 på koncernens webbplats

Från och med idag, onsdag den 4 april 2018, finns årsredovisning för Intrum Justitia AB (publ) 2017 tillgänglig i svensk och engelsk version samt hållbarhetsrapport 2017 tillgänglig i engelska version på koncernens webbplats, www.intrum.com.

Tryckt version av årsredovisningen 2017 på svenska och engelska samt hållbarhetsrapport 2017 på engelska finns tillgänglig från mitten av april och kan beställas via www.intrum.com eller via e-post ir@intrum.com.

För mer information kontakta gärna:

Annika Billberg, Chief Brand & Communications Officer
Tel: +46 702 67 97 91

Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2018-04-04 kl 08.00.

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper omkring 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.