Johan Brodin is named new Chief Risk Officer at Intrum Justitia

Johan Brodin is currently Chief Risk Officer (CRO) at SBAB Bank. SBAB Bank has around 400 employees and is owned by the Swedish Government. The banks outstanding debt portfolio amounts to approximately SEK 250 billion. Johan Brodin has previously held different positions within risk control at Handelsbanken, as well as Management consultant within financial services at KPMG and Oliver Wyman.

”As our investment operation is developing the need to strengthen the risk control function has increased. Going forward, our ambition is to develop services and offerings earlier in the credit management chain both within the service and investment area, which means that we need the competence that Johan holds. I am very glad to welcome Johan to Intrum Justitia and our Group Management Team, says Lars Wollung, President and CEO of Intrum Justitia.

Johan Brodin enters his position as Chief Risk Officer at Intrum Justitia during the first quarter of 2012.

“Intrum Justitia is an interesting company that has great opportunities to develop and strengthen its position as a market leader in the credit management industry. The strategic journey towards a strong offering all through the credit management chain create good opportunities for increased growth but it also increases the demands on a strong credit control function. I look forward to continue the development of this function together with my new colleagues at Intrum Justitia”, says Johan Brodin.

For further information, please contact:

Lars Wollung, CEO and President, tel: 46 8 546 102 00

Annika Billberg, IR & Communications Director,
Tel: 46 8 546 102 03, Mobile: 46 702 67 97 91, E-mail: a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia is Europe’s leading Credit Management Services (CMS) group and offers services designed to measurably improve clients’ cash flows and long-term profitability. Intrum Justitia was founded in 1923, has around 3,100 employees in 22 countries and revenues of approximately SEK 3.8 billion in 2010. Intrum Justitia AB is listed on NASDAQ OMX Stockholm since 2002. For further information, please visit www.intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper över 100 000 företag runt om i Europa. Under de tolv månader som avslutades i september 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,1 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.