Presentation av Intrum Justitia ABs resultat för januari-juni 2013

Intrum Justitia AB publicerar delårsrapport för januari-juni 2013 den 19 juli, kl 07.00 CET. Delårsrapporten presenteras via en telefonkonferens kl 09.00 samma dag.

Lars Wollung, VD och koncernchef, och Erik Forsberg, ekonomi- och finansdirektör, presenterar resultatet och besvarar frågor.

Presentationen kommer att hållas på engelska.

För att lyssna till konferensen live, vänligen ring +46 (0) 8 505 564 78 (Sverige) eller +44 (0) 20 336 453 72 (UK).

Direktsänd audiocast via www.intrum.com eller www.financialhearings.com.

Deltagare uppmanas att registrera sig på www.financialhearings.com eller skicka e-post tillhearings@financialhearings.com i förväg.

För ytterligare information kontakta gärna:

Annika Billberg, IR- och Kommunikationschef
E-post: a.billberg@intrum.com

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid NASDAQ OMX Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 8 000 engagerade och medkännande medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2017 hade bolaget proformaintäkter på 12,2 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.