Första Sydafrika-leveransen för Intuitive Aerial

Report this content

Johannesburg – Intuitive Aerial levererar idag ett NEWTON-system till sin första sydafrikanska kund. Ordern är en följd av branschmässan IBC och den ökande exponeringen av produkten som del av vajerkamerasystem.

Bolaget har fått en order värd cirka 450.000 kr från Film Riggers, ett tjänsteföretag baserat i Johannesburg, Sydafrika. Den initiala kontakten mellan bolagen slöts vid branschmässan IBC i Amsterdam under förra året. Tjänstebolaget hade då observerat att andra bolag valt NEWTON-systemen för att stabilisera kameror monterade på vajersystem. Under maj månad, efter att ha säkrat ett kontrakt för direktsänd internationell rugby från arenor runt om i Sydafrika, togs beslut om att investera i ett NEWTON-system.

– Ordern från Film Riggers är den första i regionen, vilket är positivt. Det brukar leda till att produkten får god exponering och därmed ökar potentialen för fler ordrar i närområdet. Det är också mycket glädjande att samarbetet med SpiderCam och användningen av NEWTON som del av andra vajersystem nu börjat leda till kontakt med nya aktörer utanför Europas gränser, säger Robin Kahlbom VD för Intuitive Aerial.

Bolaget har tidigare meddelat att påbörjad användning av bolagets produkter inom en ny geografisk region är en strategiskt viktig händelse då det bidrar till relevant och ökad exponering mot fler potentiella kunder inom regionen.

För mer information kontakta:
Robin Kahlbom, VD
robin.k@intuitiveaerial.com
+46 (0)73 070 32 02

Denna information är sådan information Intuitive Aerial AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 maj 2018 kl 08.45.

OM INTUITIVE AERIAL
Intuitive Aerial är ett svenskt innovationsbolag som utvecklar högteknologiska produkter för stabilisering och fjärrstyrning av rörliga kameror inom både film och tv-industrin. Bolaget riktar sig primärt mot tjänste- och uthyrningsföretag som arbetar på uppdragsbasis med inspelning och livesändning av rörliga bilder världen över. Intuitive Aerial erbjuder produktserien NEWTON – kompakta gyrostabiliserade kamerahuvuden samt DOMINION som används för fjärrstyrning av bolagets produkter och kamerasystem från tredje-part. Företaget är även känt för produkten AERIGON – en filmdrönare som lyfter och stabiliserar tunga proffskameror. Under 2017 presenterade bolaget en ny strategi med fokus på marknadsföring och försäljning av NEWTON-serien.Bolaget har sitt säte i teknikinnovativa Linköping med närhet till både Linköpings Universitet och ett av Sveriges ledande startup-kluster. Intuitive Aerial är listat på Nasdaq First North Stockholm sedan januari 2015. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.