• inUse/

Slutsålt! Sveriges största konferens om UX, innovation och tjänstedesign

Imorgon är det dags för From Business to Buttons. Årets konferens är helt slutsåld, över 700 vetgiriga UX-are intar imorgon Berns för att lyssna till bland annat Apple-grundaren Steve Wozniak, UX-visionären Kim Goodwin och webbgurun Ethan Marcotte.

Detta är femte gången som inUse konferens From Business to Buttons arrangeras. Intresset har aldrig varit större, 700 biljetter tog slut redan 1,5 månad innan konferensen, totalt samlas 850 personer för dagen. Det övergripande temat för dagen är User Experience, Innovation och Service Design.

– Bra användarupplevelser är nyckeln till ökad lönsamhet och långsiktig hållbarhet, oavsett om man vänder blicken inåt mot systemen i sin egen verksamhet, eller om man fokuserar på det som man erbjuder sina kunder, säger Johan Berndtsson, en av inUse-grundarna och programansvarig för From Business to Buttons.

UR sänder

Besökare från hela världen kommer att vara på plats, totalt är cirka 20 nationaliteter representerade i deltagarlistan. Att användarupplevelsen i digitala tjänster och produkter får mer utrymme syns inte bara på det ökande trycket av besökare. Även Utbildningsradion, UR, kommer att vara på plats under konferensdagen och filma för att senare sända föreläsningarna på Kunskapskanalen.

Satsar stort på internationella talare

From Business to Buttons har haft som ambition att främst ta in talare som vi de svenska yrkesproffsen sällan får chansen att se på hemmaplan. Talarna kommer från bland annat USA, Israel och Storbritannien.

– Skandinavien har många framgångsrika startups, och en solid designtradition att bygga på, men vi behöver alltid mer kunskap. Varje år bjuder vi in några av världens mest intressanta talare för att inspirera oss och hjälpa oss att bli bättre, berättar Johan Berndtsson.

På årets konferens talar bland annat:

• Steve Wozniak, grundare av Apple Inc. och numera Chief Scientist på Primary Data
  • Cindy Alvarez, Director of User Experience på Yammer
  • Ethan Marcotte, författare och föreläsare som myntade termen Responsiv webbdesign
  • Kim Goodwin, författare, föreläsare och UX-visionär
  • Leisa Reichelt, Head of User Research på UK Government Digital Service

--------------------------------------

Mer om konferensen: http://frombusinesstobuttons.com

Mer om inUse: http://www.inuse.se

Kjell Persson, vd och User Experience Strategist, 076- 136 37 45 eller kjell.persson@inuse.se

Johan Berndtsson, grundare och User Experience Strategist, 070- 845 70 73 eller johan.berndtsson@inuse.se

Användarupplevelsen är nyckeln till att förändra beteenden med hjälp av digitala lösningar – och därmed också till ökad lönsamhet och långsiktig hållbarhet. Vi på inUse är passionerade experter just på samspelet mellan mänskligt beteende och digital design. Kombinationen är unik, och tillsammans med våra kunder har vi hittills påverkat vardagen för mer än 70 miljoner människor. Och det är bara början