TidyApp blir Invesdors första crowdfunding i Sverige

• Invesdors första kampanj för en svensk start-up
  • Svenska inträdet bygger vidare på framgångsrika kampanjer i Finland, Storbritannien och Norge
  • TidyApp är Sveriges ledande mobilplattform för hushållstjänster och siktar på att ta in 3 miljoner kronor för att accelerera tillväxten

STOCKHOLM - TidyApp kommer att ta in 3 miljoner kronor i ny finansiering genom Nordens ledande plattform för crowd-funding -  Invesdor. Finansieringskampanjen är Invesdors första för ett svenskt företag.

TidyApp är Sveriges ledande mobilplattform för städtjänster. Tjänsten matchar automatiskt fristående städpartners med kunder baserat på kundens specifika behov och önskemål. TidyApp hanterar allt från bakgrundskontroller av städpartners och kvalitetssäkring till fakturering, skatter och försäkringar. Kapitaltillskottet kommer att användas för att accelerera tillväxten genom investeringar i marknadsföring och utveckling av plattformen.

Ett fokus för TidyApp är också att lägga till tjänster från samarbetspartners i appen. Tillsammans med TidyApp kan de ytterligare förbättra kundupplevelsen när det gäller hushållsnära tjänster. TidyApp har idag partners som Mathem inom matleveranser och Glue inom digitala lås. Tjänster som fönsterputsning, barnpassning och tvätt står på tur att läggas till. Målet är att bli Sveriges generiska plattform för hushållstjänster. Idag erbjuder TidyApp hemstädning i Stockholm, Göteborg och Malmö men fler orter kommer att läggas till framöver.

"Vi har vuxit snabbt och med ytterligare finansiering kan vi accelerera tillväxten ytterligare. Efterfrågan på vår tjänst är stark och fler och fler kunder upptäcker hur enkelt det är att boka en städning via appen”, säger Mikael Mortensen, VD och grundare av TidyApp.

Förra året omsatte TidyApp knappt fem miljoner kronor och prognosen för 2017 är 15 miljoner och utfallet hittills i år ligger i linje med den. Den svenska marknaden för hushållsnära tjänster växer med omkring 10% per år.

Invesdor har verksamhet i Norden och Storbritannien och via deras plattform har tillväxtbolag tagit in 32 miljoner euro genom 85 crowdfunding-rundor. Invesdor har ett nätverk med fler än 60 000 investerare runt om i världen.

"Vi har många investerare i Sverige och vi är väldigt glada att nu kunna erbjuda de ett svenskt företag. Vi tycker att TidyApp har en riktigt intressant affär och de är mycket väl lämpade för att ta in expansionskapitalet genom vår plattform, säger Peter Moore, finansieringschef för Sverige och Norge.

TidyApp is a quick solution to a messy home

För mer information eller kommentarer kontakta:

Mikael Mortensen, VD och grundare, TidyApp

Peter Moore, Invesdor
peter.moore@invesdor.com, Tel: +358 45877 6650

TidyApp i korthet:

TidyApp är den ledande plattformarna för hushållsnära tjänster i Sverige och grundades 2015. TidyApp matchar oberoende städpartners med kunder baserat på kundens specifika behov. TidyApp hanterar allt från bakgrundskontroller av rengöringspartners och kvalitetssäkring till fakturering, skatter och försäkringar. Idag erbjuder TidyApp hemstädning men kommer att lägga fler tjänster inom en snar framtid. TidyApps huvudägare är Vidici Ventures och ett antal erfarna entreprenörer och affärsänglar.

www.tidyapp.se

Invesdor i korthet:

Invesdor är ett fintech-bolag grundat i Finland 2012 som driver en digital investeringsplattform som kopplar samman europeiska tillväxtföretag med investerare över hela världen. Hittills har Invesdor hjälpt företag med att ta in mer än 32 miljoner euro i nytt kapital genom fler än 85 framgångsrika finansieringskampanjer. Invesdors kunder omfattar privata och börsnoterade bolag från Finland, Storbritannien, Norge och Danmark samt registrerade investerare från fler än 140 länder. Invesdor har kontor i London och Helsingfors.

Invesdor är marknadsledande i Nordens inom equity crowdfunding mätt som kapital som investerats via plattformen och intäkter (2016).

www.invesdor.com