Investerum AB rekryterar ny VD

Report this content

- Gunnar Åkerman, tidigare ansvarig för Carnegie Pension & Försäkring, har utsetts till VD för att fortsätta driva Investerumgruppen framåt.

Investerum har visat på goda resultat som förvaltare och lever upp till sin ambition att vara en expert inom långsiktigt sparande. Gunnar Åkerman har varit verksam i bolaget sedan februari och är nu även formellt godkänd av Finansinspektionen som verkställande direktör för Investerum AB.

Innan Gunnar tillträdde som verkställande direktör för Investerum arbetade han på Carnegie Investment Bank som ansvarig för Pension & Försäkring. Tidigare har Gunnar även varit verksam på Skandia och därefter inom HQ-koncernen där han var med och grundade HQ Pension samt byggde upp det som idag är United Securities. Arbetet som Gunnar var delaktig i ledde till att HQ blev utsedd till Europas bästa bolag inom Private Banking av Euromoney.

”Styrelsen är mycket nöjd med rekryteringen av Gunnar. Hans gedigna erfarenhet och kunskap ger oss en stark tilltro till att vi ska kunna fortsätta utveckla Investerum till att bli det naturliga valet för företagare och privatpersoner när det gäller investeringar och långsiktigt sparande.”

Per Anders Fasth, Styrelseordförande

Ytterligare information:
Per Anders Fasth
Styrelseordförande
08 522 984 50

Investerum AB är registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.