Investerum rekryterar tidigare VD för GodFond

Max Heger tar plats som ledamot i Investerums investeringskommitté

Entreprenören Max Heger som var delaktig i etableringen av GodEl och senare grundade samt arbetade som verkställande direktör för GodFond är nu en del av värdepappersbolagets investeringskommitté.

Max är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har över 15 års erfarenhet inom finansbranschen där han bland annat arbetat på investment-banken SEB Enskilda Securities. Utöver finansbranschen har Max även arbetat som CFO för GodEl och mobila betaltjänstkoncernen iZettle samt ansvarat för mergers and acquisitions för den noterade svenska industrikoncernen Sapa.

- Krister Huth, VD

Krister Huth
08-522 984 51
k.huth@investerum.se

Investerum AB är registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.

Taggar:

Max Heger tar plats som ledamot i Investerums investeringskommitté