PRESSMEDDELANDE: Nytt substansvärde för Spiltan 1253 kr/aktie = +73 % senaste året

2014-06-09

Inför handeln på Alternativa aktiemarknaden (www.alternativa.se) den 11-16 juni har Investment AB Spiltans substansvärde ökat till 1253 kr/aktie - se hela portföljen på www.spiltan.se/spiltan.

- "En stor del av uppgången beror på den framgångsrika utvecklingen i dataspelbolaget paradox som precis tagit in nytt kapital för bolagets fortsatta expansion", berättar Spiltans VD Per H Börjesson.

- "Men även övriga större innehav i portföljen som exempelvis Spiltan Fonder, fastighetsbolaget Kuststaden, prylföretaget CoolStuff har utvecklats fantastiskt bra. Senaste förvärvet Mackmyra whisky har också ökat i värde efter nyemission i bolaget", fortsätter Per H Börjesson.

Per H Börjesson
VD Investment AB Spiltan
Tel: 0708-79 71 01
Grevgatan 39
114 53 Stockholm

Investment AB Spiltan är ett investmentbolag med ett totalt kapital på cirka 400 miljoner kronor som framförallt investeras i minoritetsposter i lönsamma onoterade bolag. Spiltans värdeord är att köpa för att behålla, långsiktighet, vi tror på Sverige, bra avkastning och att ha roligt. Spiltan är också största ägare till ett antal nya koncept inom finansiella tjänster som Alternativa aktiemarknaden, Spiltan Fonder och Finans- och Inkassobolaget mfin.se . Spiltan har cirka 1800 aktieägare och aktien handlas på Alternativa aktiemarknaden (www.alternativa.se) Mer information finns på www.spiltan.se och www.facebook.com/spiltan

Investmentbolag med en portfölj av onoterade aktier.

En stor del av uppgången i Spiltans substansvärde utgörs av den fantastiska utvecklingen i dataspelsföretaget Paradox.
Per H Börjesson