PRESSMEDDELANDE: Paradox Interactive tar in nytt kapital för vidare expansion

2014-06-09

Ett av Sveriges mest spännande företag i den växande dataspelsbranschen, Paradox Interactive, säkerställer den framtida tillväxten genom att göra en nyemission till den svenska investeraren Peter Lindell via bolag.

-         ”Genom att nyemittera och sälja aktier motsvarande totalt 13 % av Paradox Interactive får vi kapital för vår fortsatta expansion med större spelsatsningar på fler spelplattformar” säger Fredrik Wester VD och störste ägare i Paradox Interactive.

-         ”Då både Fredrik och vi är långsiktig ägare i Paradox var det viktigt att få in en partner med liknande investeringshorisont och vision för bolaget” säger Håkan Sjunnesson investment manager på Spiltan som är bolagets andra huvudägare.

Fredrik Wester, VD Paradox Interactive,
fredrik.wester@paradoxplaza.com

Håkan Sjunnesson, Investment manager, Investment AB Spiltan: Tel: 0709-226655
hakan.sjunnesson@spiltan.se

Paradox Interactive utvecklar och förlägger nischade spel för kräsna gamers över hela världen. Vi siktar på att vara ledande i alla nischer där vi utvecklar spel, samtidigt som vi över tid bygger upp spelen tillsammans med vårt ständigt växande community på över 1 000,000 medlemmar.

Vår ständigt växande portfolio innehåller etablerade franchises såsom kritikerrosade Europa Universalis, Crusader Kings, Victoria och Hearts of Iron-serien som har skapats av Paradox
Development Studio.

2014 kommer att vara Paradox Interactives mest ambitiösa år hittills med släpp som Warlock 2: The Exiled, War of the Vikings, Magicka: Wizard Wars och Pillars of Eternity.

För mer information besök http://paradoxplaza.com, gå med i vårt forum forum.paradoxplaza.com och följ oss på http://www.facebook.com/ParadoxInteractive och http://www.twitter.com/PdxInteractive.
Investment AB Spiltan är ett investmentbolag med ett totalt kapital på cirka 400 miljoner kronor som framförallt investeras i lönsamma onoterade bolag som drivs av duktiga entreprenörer. Spiltan är också största ägare till ett antal nya koncept inom finansiella tjänster som Alternativa aktiemarknaden och Spiltan Fonder. Spiltan har cirka 1850 aktieägare och aktien handlas på Alternativa aktiemarknaden (www.alternativa.se).
Mer information finns på www.spiltan.se

Genom att nyemittera och sälja aktier motsvarande totalt 13% av Paradox Interactive får vi kapital för vår fortsatta expansion med större spelsatsningar på fler plattformar.
Fredrik Wester