PRESSMEDDELANDE: Sollos Pris 2017 - Mattias Stjernström årets mottagare av Sollos Pris!

Priskommitténs motivering:"Mattias Stjernström, är en entreprenör från Eskilstuna, som genom ett nytt, annorlunda ochvidsynt sätt expanderar såväl gamla företag som utvecklar nya företag och nya förmågor.Detta görs i kombination med ett starkt holistiskt tänkande och miljömässig inställning.Mattias utvecklar verksamheter utifrån en mycket starkt värdegrund med fokus på denenskilda människas värde. Mattias drivs av viljan att göra gott i samhället och övertygelsenom att alla kan bidra, förutsatt att de ges rätt förutsättningar".

Årets finalister var, förutom Mattias:Harry Goldman och Jonas Almeling

Sollos Pris är unikt i entreprenörsverige. Priset, som är på 100.000 SEK, är personligt och tilldelas en person som med stor passion bidrar till ett gott entreprenörsklimat i Sverige och hjälper andra entreprenörer att växa.Minnesfonden har tre nyckelord som bör utmärka pristagare: LÄRANDE - GENUIN - PASSION.

"Detta var vår sjunde pristagare. Vi är stolta över att på detta sätt uppmärksamma personer som gör allt för att stärka Sveriges nätverk av entreprenörer och nya företag", säger Kjell Rundqvist, ledamot av priskommittén och till vardags vd för Sonat.

För mer information:
Kjell Rundqvist, tel. 0708-62 27 21, e-post kjell.rundqvist@sonat.se

Om Sollos pris:
Sollos Pris delas ut av Minnesfonden för Lars-Olof Bäckman. Lars-Olof ”Sollo” Bäckman var en hängiven affärsman och entreprenör med ett stort engagemang för affärer, innovation och nätverkande. Sollos Pris har etablerats som en hyllning till Lars-Olof Bäckman och för att stimulera entreprenörskap. Priset delas ut i samband med Investment AB Spiltans årsstämma. Investment AB Spiltan förvaltar också fondens kapital.
Läs mer på www.sollospris.se