Förvärvet av Aleris godkänt

Erforderliga godkännanden har erhållits från relevanta konkurrensmyndigheter vad avser det tidigare tillkännagivna förvärvet av sjukvårds- och omsorgsbolaget Aleris.

Aleris kommer att vara ett dotterföretag till Investor AB.

Oscar Stege Unger, Informationschef : 08-614 20 59, 070-624 20 59
Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 073-524 21 30

Våra pressmeddelanden finns att hämta på Internet, www.investorab.com Investor är ett investmentbolag med nordisk bas som bildades för snart hundra år sedan av familjen Wallenberg. Idag bedriver vi investeringsverksamhet i Europa, USA och Asien. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning för våra aktieägare genom att äga och utveckla bolag med attraktiv värdepotential. Vi är en engagerad ägare som med erfarenhet, kunskap och ett unikt nätverk utvecklar noterade och onoterade bolag till att bli ledande inom sina respektive branscher.

Taggar: