Inbjudan till press och aktiemarknad i samband med Investors delårsrapport för första kvartalet 2012

Investors press- och analytikerträff hålls tisdagen den 24 april klockan 10:30 hos 3 Skandinavien, Lindhagensgatan 98, Stockholm. VD och koncernchef Börje Ekholm och finansdirektör Susanne Ekblom presenterar delårsrapporten för första kvartalet 2012. I samband med träffen kommer 3 Skandinaviens VD Peder Ramel presentera bolaget.

Presskonferensen hålls på engelska och webbsänds via vår hemsida www.investorab.com. Den som önskar lyssna på presskonferensen ringer: +46 8 505 598 53, +44 203 043 24 36 eller +1 866 458 40 87. Presentationsmaterialet kommer efter mötet att läggas ut på vår hemsida där du även kan se och höra presentationen i efterhand. Vänligen anmäl Dig till press- och analytikerträffen på e-post till Annika Stenlund på annika.stenlund@investorab.com. Publicering av rapporten beräknas ske kring kl. 08:15 samma dag.

Välkomna!

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59
Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30

Investor är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag som bildades av familjen Wallenberg för nästan hundra år sedan. Vi äger betydande minoritets- eller majoritetsandelar i högkvalitativa bolag. Genom vårt aktiva deltagande i styrelsearbeten arbetar vi för fortsatt förbättring av bolagens utveckling. Med vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Vårt kassaflöde tillåter oss att stödja strategiska initiativ i våra bolag, tillvarata investeringsmöjligheter och förse våra aktieägare med utdelningar. Våra innehav inkluderar Atlas Copco, ABB, Ericsson och Mölnlycke Health Care.