Investor AB investerar i NTRU, USA

Investor AB investerar i NTRU, USA Investor AB har, genom sitt helägda dotterbolag Investor Growth Capital, lett en andra finansieringsrunda för NTRU Cryptosystems, Inc . Övriga investerare är Texas Instruments, Sony, Macrovision, Lehman Brothers Venture Capital, Greylock, Granite Ventures och 3i. Finansieringsrundan uppgår till 26,1 miljoner USD. NTRU, som har sitt huvudkontor i Burlington, Massachusetts, tillhandahåller högkvalitativa säkerhetslösningar för konsumentprodukter och applikationer. Företagets säkerhetsteknologi håller snabbt på att bli säkerhetsstandard inom områden som mobil kommunikation, handdatorer, multimedia, den digitala konsumentmarknaden och inbyggda lösningar. Kapitalet kommer främst att användas för att förstärka och utveckla bolagets position som säkerhetsstandard för trådlösa applikationer, multimedia och RFID (Radio Frequency Identification) applikationer. Läs mer om NTRU på deras hemsida: www.ntru.com För vidare information: David Lee, Managing Director, Investor Growth Capital +1 212 515 9000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00780/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/09/20011009BIT00780/bit0002.pdf