Investor AB investerar i Sandburst, USA

Investor AB investerar i Sandburst, USA Investor AB har, genom sitt helägda dotterbolag Investor Growth Capital, lett en andra finansieringsrunda för Sandburst Corporation Inc. I finansieringsrundan deltog de befintliga investerarna Greylock och Matrix Partners. Nya investerare är främst Investor Growth Capital, 3i och Boston University's Community Technology Fund. Finansieringsrundan uppgick till 27,5 miljoner USD. Sandburst är ett amerikanskt halvledarföretag med huvudkontor i Andover, Massachusetts. Företaget är pionjär inom en helt ny teknik för utformning av VLSI (Very Large Scale Integration) halvledare, vilka är speciellt ämnade för datakommunikation och IP (Internet Protocol) överföring. Sandburst är med sin "10 Gbps packet chip set"- teknologi ledande inom höghastighetsöverföring av IP-trafik, med primärt fokus på nätverk för storstadsområden. Sandburst kommer främst att använda kapitalet för produktutveckling samt för utökade marknadsföringsaktiviteter i samband med framtida produktlanseringar. Läs mer om Sandburst på deras hemsida: www.sandburst.com För vidare information: David Lee, Managing Director, Investor Growth Capital +1 212 515 9000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00880/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00880/bit0002.pdf