Investor AB investerar i WatchMark, USA

Investor AB investerar i WatchMark, USA Investor AB har, genom sitt helägda dotterbolag Investor Growth Capital, tillsammans med Ericsson Venture Partners, lett en tredje finansieringsrunda för WatchMark Corporation. I finansieringsrundan deltog även de befintliga investerarna Pequot Capital, Origin Partners och Lucent New Ventures Group. Finansieringsrundan uppgår till 26,6 miljoner USD. WatchMark, som har sitt huvudkontor i Bellevue, Washington, är en ledande leverantör av mjukvara för teknisk kvalitetssäkring till mobila telekom- och andra nätverksoperatörer. WatchMarks produkter för kvalitetssäkring optimerar nätverkskapacitet och prestanda samt reducerar kostnader. Mer än 100 operatörer i 30 länder använder WatchMarks produkter. WatchMark kommer att använda kapitalet till att stärka sin ledande position som leverantör av mjukvara för teknisk kvalitetssäkring, utvidga sitt produktutbud, expandera in i Kina och Sydamerika samt utöka sina globala marknadsföringsaktiviteter. Läs mer om WatchMark på deras hemsida: www.watchmark.com För vidare information: Torbjörn Wingårdh, Managing Director, Investor Growth Capital, Palo Alto, Kalifornien +1 650 543 2100 Fredrik Lindgren, Vice President Investor Relations +46 8 614 20 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00070/bit0002.pdf