• Investor/

Jessica Häggström tillträder som ny HR-chef och blir medlem i Investor AB:s utökade ledningsgrupp

I september efterträder Jessica Häggström David Lindquist som Head of Human Resources. Jessica Häggström kommer närmast från Ericsson, där hon sedan 1998 innehaft olika positioner inom områdena Human Resources, såsom Talent Management, Compensation and Benefits. I sin nya roll kommer hon att bli medlem i Investors utökade ledningsgrupp, Extended Management Group, i vilken, utöver Investors ledningsgrupp, de två ansvariga för Patricia Industries ingår och numera även HR-chefen.

Efter förändringen kommer Investors utökade ledningsgrupp att bestå av följande medlemmar med respektive ansvarsområden:

Johan Forssell – Vd och koncernchef
Helena Saxon – Finansdirektör
Daniel Nodhäll – Noterade Kärninvesteringar
Petra Hedengran – Chefsjurist, ägarstyrning och investeringar i EQT-fonder
Stefan Stern – Kommunikation, Public Affairs och hållbarhet
Christian Cederholm – Patricia Industries Norden
Noah Walley – Patricia Industries Nordamerika
Jessica Häggström – Human Resources

Stefan Stern, Chef Corporate Relations, Sustainability and Communications: 08-614 20 58, 070-636 74 17

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat, ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.