Lars Idermark föreslås som ny styrelseordförande i Aleris

Lars Idermark föreslås som ny styrelseordförande i Investors helägda dotterföretag Aleris. Han efterträder Bengt Braun. Lars Idermark är för närvarande vd och koncernchef för Södra och vice styrelseordförande i Swedbank och Skogsindustrierna. Han har en gedigen erfarenhet av ledande operativa befattningar inom Andra AP-fonden, KF, PostNord/Posten, Capio och Föreningssparbanken.

”Jag är mycket nöjd med att Lars Idermark kommer att ta över ordförandeskapet i Aleris under en mycket viktig fas i bolagets utveckling. Han har stor erfarenhet av både ledande befattningar och styrelsearbete, vilket jag anser kommer att gynna Aleris och dess styrelse. Jag vill också tacka Bengt Braun som bidragit starkt till Aleris i egenskap av styrelseordförande under flera händelserika år”, kommenterar Investors vd och koncernchef Börje Ekholm.

Stefan Stern, Chef Corporate Relations and Communications: 08-614 20 58, 070-636 74 17

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för nästan hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar Atlas Copco, SEB, ABB, Ericsson och Mölnlycke Health Care.