Telefonkonferens för press och analytiker i samband med Investors delårsrapport januari-juni 2013

Torsdagen den 18 juli kl. 10:00 presenterar vd och koncernchef Börje Ekholm och CFO Susanne Ekblom delårsrapporten för januari-juni 2013.

Telefonkonferensen hålls på engelska och webbsänds live på www.investorab.com. För att ringa in till telefonkonferensen: 08 505 564 74, +44 203 364 5374 eller +1 855 753 22 30.

En inspelning av telefonkonferensen, inklusive presentationsmaterialet, kommer att finnas tillgänglig i efterhand på vår hemsida.

Publicering av rapporten beräknas ske kring kl. 08:15 samma dag.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59
Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för nästan hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag,. Vi äger betydande minoritets- eller majoritetsandelar i högkvalitativa bolag. Genom vårt aktiva deltagande i styrelsearbeten arbetar vi för fortsatt förbättring av bolagens utveckling. Med vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Vårt kassaflöde tillåter oss att stödja strategiska initiativ i våra bolag, tillvarata investeringsmöjligheter och förse våra aktieägare med utdelningar. Våra innehav inkluderar Atlas Copco, SEB, ABB, Ericsson och Mölnlycke Health Care.