Tryckfel i Investors delårsredogörelse januari-mars 2018

I den svenska versionen av Investors delårsredogörelse januari-mars 2018 som publicerades tidigare idag angavs fondstorleken på fonden EQT VIII till 10,75 Mdr kronor. Det korrekta beloppet är 10,75 Mdr euro. En korrigerad version av delårsredogörelsen finns tillgänglig på Investors hemsida.

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat, ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.