Invuo Technologies AB ansöker om konkurs

Styrelsen för Invuo Technologies AB ("Invuo" eller "Bolaget") har beslutat att inlämna en ansökan om konkurs den 8 oktober 2018, eftersom att Bolaget har blivit insolvent. Konkursansökan omfattar också det svenska dotterbolaget Invuo Services AB. Övriga bolag inom koncernen omfattas inte av ansökan.

Den omedelbara orsaken till insolvensen är de utdragna förseningarna av kunders implementering av Bolagets tjänster. Dessa förseningar har orsakat en allvarlig negativ inverkan på bolagets kassaflöde. Bolagets situation förvärras ytterligare av avsaknaden av den förväntade accelerationen av ordrar för MeaWallet och bristen på tillräckliga nyinvesteringar i Bolaget och dess affärsområden för att stödja verksamhetens fortlevnad.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
John Longhurst, CEO, john.longhurst@invuo.com, +46 8 564 878 00

Denna information är sådan information som Invuo Technologies AB (publ) är skyldig att offentligöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl 23:50 CET den 7 oktober 2018.

Om Invuo
Invuo tillhandahåller sedan 2001 egenutvecklade lösningar och system för mobila transaktioner. Verksamheten bedrivs inom två huvudsakliga affärsområden: lösningar för mobila betalningar som tillhandahålls under varumärkena MeaWallet™ och distribution av e-produkter. www.invuo.com