MeaWallet tecknar avtal med portugisisk bank för leverans av Mea Token Platform

MeaWallet A/S (“MeaWallet”), del av Invuo Technologies AB, har tecknat ett avtal med en ledande portugisisk bank för leverans av MeaWallet´s teknologi för kontaktlösa betalningar.

Teknologin för Mea Token Platform konfigurerad för MDES kommer levereras som en managed service, som integrerar MeaWallet´s plattform med bankens mobila bankapplikation. Mea Token Platform kommer göra det möjligt för bankens kunder att göra digitala kontaktlösa kortbetalningar (tap & pay) genom bankens existerande mobila bankapplikation. Ordervärdet av kontraktet är ca €200 000 över en femårsperiod.

”FinTech marknaden för att möjliggöra smartare betalningslösningar och förenkla banktjänster går snabbt framåt, vilket gör gårdagens genombrott till dagens handelsvara. Kontinuerlig innovation och marknadsanpassning är nyckeln till framgång i dagens krävande marknad. Vi tror att Mea Token Platform kan erbjuda den portugisiska banken en toppmodern teknik inkluderande mobila betalningar med ett världsomspännande nätverk. Detta kombinerat med en modulär plattform kommer ge dom en stor konkurrensfördel”, säger Lars Sandtorv, VD på MeaWallet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Sandtorv, Head of MeaWallet, lars.sandtorv@meawallet.com , +47 909 55 111
Martin Schedin, CFO, martin.schedin@invuo.com, +46 8 564 878 00

Denna information är sådan information som Invuo Technologies AB (publ) är skyldig att offentligöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl 08:50 CET den 2 juli 2018.

Om Invuo
Invuo tillhandahåller sedan 2001 egenutvecklade lösningar och system för mobila transaktioner. Verksamheten bedrivs inom två huvudsakliga affärsområden: lösningar för mobila betalningar som tillhandahålls under varumärkena MeaWallet™ och distribution av e-produkter. www.invuo.com