MeaWallet tecknar kontrakt med en av norden/baltikums största banker för att leverera Mea Token Platform.

MeaWallet A/S ("MeaWallet"), en del av Invuo Technologies AB, har tecknat ett avtal med en av norden/baltikums största banker för leverans av MeaWallets teknologi för mobila kontaktlösa betalningar under första kvartalet 2019.

Lösningen med Mea Token Platform konfigurerad för Visa Token Service, även känd som VTS, kommer att levereras som en managed service, som integrerar MeaWallets plattform med bankens mobila banklösning. Mea Token Platform gör det möjligt för bankens kunder att utföra digitala kontaktlösa kortbetalningar (tap & pay) via bankens befintliga mobila banklösning. Kontraktets ordervärde är cirka 250 000 euro över en treårsperiod.

Det är viktigt för MeaWallet att kunna stödja alla större betalningssystem, både Visa och Mastercard, genom en enda integrationspunkt. Detta gör det också lättare för banker som erbjuder enskilda system (Visa eller Mastercard) att kunna integrera via samma plattform och därmed bredda sitt erbjudande till sina slutanvändare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lars Sandtorv, Head of MeaWallet, lars.sandtorv@meawallet.com, +47 909 55 111

John Longhurst, CEO, john.longhurst@invuo.com, +46 8 564 878 00

Denna information är sådan information som Invuo Technologies AB (publ) är skyldig att offentligöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl 08:50 CET den 1 oktober 2018.

Om Invuo
Invuo tillhandahåller sedan 2001 egenutvecklade lösningar och system för mobila transaktioner. Verksamheten bedrivs inom två huvudsakliga affärsområden: lösningar för mobila betalningar som tillhandahålls under varumärkena MeaWallet™ och distribution av e-produkter. www.invuo.com