SEQR lanserar marknadens bästa återbäringsprogram och kopplar tjänsten direkt till bankkontot

Alla som använder den mobila betalningslösningen SEQR (OMX:SEAM) får nu upp till tre procents återbäring på samtliga köp. Möjligheten att knyta tjänsten direkt till bankkontot gör omvägen om fakturor och bankkort överflödig, och är ett kraftfullt incitament för konsumenter att göra skiftet från kontanter eller kort till ett mobilt betalningssätt.

SEQR gör det ännu smartare och enklare att betala med mobilen. Nu släpps ett branschledande återbäringsprogram som ger upp till tre procent tillbaka på alla köp genom SEQR. Möjligheten att koppla betalningstjänsten direkt till bankkontot förenklar dessutom tillvaron för alla användare.

-       Vi ger kunderna återbäring på en nivå som kortföretagen inte kan matcha, dessutom utan avgifter eller annat finstilt. SEQR kan nu kopplas direkt till bankkontot, blir ännu lättare att använda och återbäringen är väldigt attraktivt rent ekonomiskt. Det är så här vi aktivt driver utvecklingen mot att mobilen fullt ut ersätter plånboken, säger Peter Fredell, vd och koncernchef för Seamless som tillhandahåller SEQR.

Ingen registrering krävs för att få återbäringen. Den betalas automatiskt ut till alla SEQR-användare, är giltig på alla inköp och gäller utöver andra kundklubbar eller rabatter. Alla köp gjorda genom SEQR från och med den 1 mars 2015 räknas in. Det enda som krävs av konsumenten är att göra ett inköp eller fler med SEQR per månad – oavsett summa – för att få en procents återbäring. Tolv inköp eller fler ger två procents återbäring, och 20 inköp eller fler ger tre procent.

SEQR meddelade nyligen att man utvecklat plugins som kan integreras med några av världens största e-handelsplattformar. Den kraftigt förenklade anslutningen till SEQR innebär att hundratusentals e-handlare nu kan erbjuda sina kunder en mobil betallösning.

För mer information, kontakta:

Daniel Hilmgård, finansdirektör Seamless +46 709 968 333, daniel.hilmgard@seamless.se

Jonas Larsson, marknadsdirektör SEQR +46 70-108 86 68, Jonas.larsson@seamless.se

OM SEQR av Seamless

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQRappen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 6 200 handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Din Sko, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. SEQR är etablerat i Sverige, Finland, Rumänien, Belgien och Portugal. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 mars 2015 klockan 07.50.