Inbjudan till presentation av Inwidos kvartalsrapport den 28 oktober

Läs original

Inwido kommer att publicera kvartalsrapporten för det tredje kvartalet och de nio första månaderna av 2014 tisdagen den 28 oktober kl. 07:30.

En presentation av rapporten och telefonkonferens kommer att hållas för analytiker, media och investerare samma dag kl. 11:00 på Operaterrassen i Stockholm. Rapporten presenteras av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Vänligen meddela ert deltagande vid mötet på Operaterrassen genom att anmäla er via www.financialhearings.com eller via e-post till hearings@financialhearings.com. Anmälan behövs inte för deltagande i telefonkonferensen.

Presentationen kommer att hållas på engelska och kan också följas live via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer Här hittar du också presentationsmaterial för mötet. Frågor kan ställas både vid telefonkonferensen och webbsändningen. Det är också möjligt att lyssna på webbsändningen i efterhand på samma adress.

Vänligen ring in till telefonkonferensen fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid. Ring in på telefonnummer 08-519 993 53.

Välkommen!

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, Marknads-, försäljnings- och kommunikationsdirektör
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är Europas största leverantör av innovativa, miljöanpassade fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen, Storbritannien, Österrike och Irland samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 100 anställda och omsatte under 2013 cirka 4,3 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com