Inbjudan till presentation med anledning av Inwidos kvartalsrapport den 24 april

Inwido, Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna , kommer att publicera rapporten för det första kvartalet 2017, den 24 april kl. 07:45.

En telefonkonferens för analytiker, media och investerare hålls samma dag kl. 10:00. Rapporten presenteras då av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Presentationen kommer att hållas på engelska och kan också följas direkt via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer . Här hittar du också presentationsmaterial för mötet innan det börjar. Det kommer också att vara möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress.

För deltagande i telefonkonferensen/websändningen behövs ingen föranmälan men ring vänligen in fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid. Ring in på telefonnummer 08-50 33 64 34 och från utlandet på +46 (0)8 50 33 64 34 och uppge möteskod: # 93 53 67 45.

Välkommen!

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2016 cirka 5,7 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com

Inwido är Europas största tillverkare fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien, Tyskland och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Inwido har ca 3 400 anställda och omsatte under 2015 drygt 5,2 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Inwido, som når kunden med starka, lokala varumärken, har fokus riktat mot både konsument- och industrimarknaden, och uppnår därigenom en bred marknadstäckning. Under 2015 utgjorde försäljningen till konsumentmarknaden cirka 70 procent av den totala omsättningen medan försäljningen till industrimarknadensvarade för cirka 30 procent. Konsumentmarknaden domineras av ROT-projekt, det vill säga renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Industrikunderna, som främst är större byggbolag och hustillverkare, handlar vanligtvis upp ramavtal eller större volymer för specifika byggprojekt. Fredagen den 26 september, 2014 noterades Inwido på mid-cap listan vid NASDAQ Stockholm.