Inbjudan till telefonkonferens med anledning av Inwidos kvartalsrapport den 27 april

Inwido, Europas största leverantör av fönster och dörrar, kommer att publicera rapporten för det första kvartalet 2015, den 27 april kl. 07:45.

En telefonkonferens för analytiker, media och investerare hålls samma dag kl. 10:00. Rapporten presenteras då av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Telefonkonferensen kommer att hållas på engelska och kan också följas direkt via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer . Här hittar du också presentationsmaterial för mötet innan konferensen börjar. Det kommer också att vara möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress.

För deltagande i telefonkonferensen behövs ingen föranmälan men ring vänligen in fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid. Ring in på telefonnummer 08-505 201 10 och från utlandet på +44 (0)20 716 200 77 och uppge Inwido Q1 rapport samt möteskod: 95 25 33.

Välkommen!

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, SVP Marketing, Sales & Communication
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är Europas största leverantör av fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen, Storbritannien, Österrike och Irland samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 300 anställda och omsatte under 2014 cirka 4,9 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com

Inwido är Europas största tillverkare fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien, Tyskland och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Inwido har ca 3 400 anställda och omsatte under 2015 drygt 5,2 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Inwido, som når kunden med starka, lokala varumärken, har fokus riktat mot både konsument- och industrimarknaden, och uppnår därigenom en bred marknadstäckning. Under 2015 utgjorde försäljningen till konsumentmarknaden cirka 70 procent av den totala omsättningen medan försäljningen till industrimarknadensvarade för cirka 30 procent. Konsumentmarknaden domineras av ROT-projekt, det vill säga renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Industrikunderna, som främst är större byggbolag och hustillverkare, handlar vanligtvis upp ramavtal eller större volymer för specifika byggprojekt. Fredagen den 26 september, 2014 noterades Inwido på mid-cap listan vid NASDAQ Stockholm.