Inwidos årsredovisning 2011

Läs original

Inwidos årsredovisning 2011 är publicerad och finns på bolagets hemsida www.inwido.se.
Årsredovisningen distribueras till de intressenter som meddelat Inwido att de löpande vill ta del av företagets finansiella information. Allt publicerat material finns att tillgå i både en svensk och en engelsk version.

Årsredovisningen finns också att läsa digitalt. Läs webversionen, ladda ner den i pdf eller beställ ett tryckt exemplar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, Marknads-, försäljnings- och kommunikationsdirektör
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är norra Europas ledande leverantör av innovativa, miljövänliga, träbaserade fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen, Ryssland, Storbritannien och Irland samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 500 anställda och omsatte under 2011 drygt 5 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.se

Inwido är Europas största tillverkare fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien, Tyskland och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2017 drygt 6,4 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Inwido, som når kunden med starka, lokala varumärken, har fokus riktat mot både konsument- och industrimarknaden, och uppnår därigenom en bred marknadstäckning. Under 2017 utgjorde försäljningen till konsumentmarknaden cirka 70 procent av den totala omsättningen medan försäljningen till industrimarknadensvarade för cirka 30 procent. Konsumentmarknaden domineras av ROT-projekt, det vill säga renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Industrikunderna, som främst är större byggbolag och hustillverkare, handlar vanligtvis upp ramavtal eller större volymer för specifika byggprojekt. Fredagen den 26 september, 2014 noterades Inwido på mid-cap listan vid NASDAQ Stockholm.