Valberedning för Inwido AB inför årsstämma 2018

Baserat på ägarstrukturen per september 2017 har de tre till röstetalet största aktieägarna i Inwido AB (publ) tillfrågats och uttryckt sin önskan om att delta i valberedningsarbetet. Valberedningen har utsetts av Fjärde AP-fonden, Handelsbanken Fonder AB och Swedbank Robur Fonder. Dessa har utsett varsin representant, enligt nedan, att tillsammans med styrelsens ordförande utgöra Inwidos valberedning.

Valberedningens ledamöter utsedda av de tre största ägarna:
T
homas Wuolikainen, Fjärde AP-fonden (valberedningens ordförande)
Helen Fast-Gillstedt, Handelsbanken Fonder A
B
o Lundgren, Swedbank Robur Fonder

Valberedningen kommer att förbereda förslag till årsstämman 2018 avseende bland annat stämmoordförande, styrelseledamöter, styrelseordförande, styrelsens ersättning, revisorsarvoden samt i den mån så anses erforderligt, valberedningens sammansättning och uppgifter inför årsstämman 2018.

Inwidos årsstämma 2018 kommer att hållas i Malmö den 9 maj 2018.

Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan skicka ett mejl till ir@inwido.com senast två månader före stämman.

Välkommen!

Läs pressmeddelande i bifogad pdf

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2016 cirka 5,7 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com