Valberedningen i Inwido AB föreslår ny styrelseledamot

Valberedningen i Inwido AB föreslår årsstämman 2017 att välja Astrid Simonsen Joos som ny ledamot i styrelsen.

Valberedningen i Inwido AB meddelar härmed att styrelseledamot Eva S Halén avböjer omval och efter sex år i Inwidos styrelse lämnar sitt uppdrag i samband med Årsstämman 2017 som hålls tisdagen den 9 maj 2017. Vidare föreslår valberedningen omval av styrelsens ordförande Arne Frank samt ledamöterna Benny Ernstson, Sisse Fjelsted Rasmussen och Anders Wassberg som samtliga står till förfogande för omval.

Valberedningens övriga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman, som hålls i Malmö tisdagen den 9 maj 2017 kl. 16.00 i Malmö Börshus, Skeppsbron 2 i Malmö.

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2016 cirka 5,7 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com