Arne Larsson från Trosa invald i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse

Arne Larsson, 63 år från Trosa, valdes i helgen in i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse. Han har en bakgrund som journalist och försäljare och även som anställd inom IOGT-NTO, och driver idag en Bed and Breakfast i Trosa.

En hög konsumtion av alkohol gjorde att Arne sökte sig till IOGT-NTO:s kamratstödsverksamhet och han lever idag nykter sedan åtta år.

— Det känns överraskande och hedrande att ha tagit plats i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse, där jag genom mina livserfarenheter och mina erfarenheter från tiden som anställd inom organisationen hoppas kunna bidra till utvecklingen av vårt sociala arbete. Dit räknar jag även arbetet med människors lika värde och integration, säger Arne Larsson.

Arne Larsson, förbundsstyrelseledamot IOGT-NTO

IOGT-NTO:s pressjour

Orsakerna till att välja en nykter livsstil är många men en sak har vi gemensamt: Vi i IOGT-NTO vill skapa en miljö där friheten från alkohol är självklar och naturlig. Vår organisation har drygt 30 000 medlemmar över hela landet. Vi är en politiskt och religiöst obunden organisation och välkomnar alla som delar vår syn om människors lika värde och som vill leva ett helnyktert liv.