IOGT-NTO lyfter sina medlemmar inför valet

Under hela augusti kommer IOGT-NTO varannan dag att publicera digitala ”valaffischer”, totalt 15 stycken. Istället för att göra som riksdagspartierna och fronta toppkandidater och partiledare så vill IOGT-NTO lyfta det som gör organisationen till en folkrörelse, medlemmarna. Varje bild visar upp en medlem tillsammans med ett citat om varför den är medlem och engagerar sig alkoholpolitiskt.

— Hos oss, precis som för andra folkrörelser, är det medlemmarna som står i centrum och det är dem som både är och gör IOGT-NTO, därför vill vi lyfta dem och visa på bredden av vår organisation, säger Linda Engström, kommunikations- och påverkanschef för IOGT-NTO.

Första bilden publiceras på IOGT-NTO:s Facebook-sida och Instagram-konto idag, nya bilder publiceras sedan varannan dag augusti ut.

Linda Engström, kommunikations- och påverkanschef IOGT-NTO

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 32 000 medlemmar i drygt 700 lokalföreningar över hela landet.

Linda Engström