IOGT-NTO minskar alkovåldet i Almedalen

Majoriteten av alla misshandelsfall beror på alkohol men enligt IOGT-NTO är det inte så svårt att minska alkovåldet. Idag kommer de till Almedalen för att få igång diskussionen kring alkohol och våld.

– Det är inte svårt att minska alkovåldet, säger Anna Carlstedt som är ordförande för IOGT-NTO. När man till exempel kortade öppettiderna med en timme i Norge minskade antalet anmälda våldsbrott med trettio procent. Varför inte prova det i Sverige?

För mer information: Läs om kampanjen Minska alkovåldet, samt IOGT-NTO:s seminerier och mingel på www.iogt.se.

Anna Carlstedt, ordförande IOGT-NTO 0708-78 09 33

Nina Svensson, pressekreterare IOGT-NTO 0733-72 62 15 www.iogt.se