Köp inte ut alkohol till minderåriga

Idag är det valborgsmässoafton, en av årets mest alkoholintensiva dagar med medföljande stök och våld. Det är också en av de dagar då IOGT-NTO tillsammans med bland andra Polisen och Systembolaget särskilt uppmanar föräldrar att inte köpa ut alkohol till sina barn genom kampanjen Tänk Om.

— Under Valborg är trycket på föräldrar att köpa ut åt sina barn stort och de behöver all information och stöd de kan få för att stå emot. Personer som alkoholdebuterar tidigt löper större risk att hamna i ett missbruk senare i livet, och att bidra till alkoholkonsumtionen på en av årets stökigaste dagar är som att hälla bensin på elden, säger Anna Carlstedt, ordförande för IOGT-NTO.

Mer information om kampanjen Tänk Om finns på http://iogt.se/tankom

Anna Carlstedt, ordförande IOGT-NTO

Johnny Foglander, Pressekreterare IOGT-NTO

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 32 000 medlemmar i drygt 800 lokalföreningar över hela landet.

Att bidra till alkoholkonsumtionen på en av årets stökigaste dagar är som att hälla bensin på elden
Anna Carlstedt