Nykterhetsrörelsen kampanjar för barnens högtid Alla barn har rätt till en vit jul

Pressinbjudan

IOGT-NTO-rörelsen inbjuder till pressträff och efterföljande mingel för att presentera kampanjen Vit jul. Syftet är att få vuxna att reflektera över sina alkoholvanor i samband med julen och ta ett eget ansvar inte minst för barnens skull.

Kampanjen presenteras bland annat av IOGT-NTOs generalsekreterare Stefan Bergh och Rebecca Lindberg, kampanjansvarig.

Tid: Onsdagen den 31 oktober klockan 14.30 Plats: IOGT-NTO-huset, Gammelgårdsvägen 38, Stora Essingen, Stockholm Karta och vägbeskrivning: http://www.google.se/maps?f=q&hl=sv&geocode=&q=gammelg%C3%A5rdsv%C3%A4gen+38+ stora+essingen&sll=59.322433,17.986994&sspn=0.009459,0.026822&ie=UTF8&z=16&iwloc=a ddr&om=1

Välkommen!

Kontaktpersoner: Anna Carlstedt, vice ordförande IOGT-NTO, telefon 0708-78 09 33 IOGT-NTO pressjour 0733-72 62 00