Vanja Lindstedt från Örnsköldsvik invald i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse

Vanja Lindstedt, 65 år från Örnsköldsvik, valdes i helgen in i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse. Hon är idag ordförande och aktiv i föreningen 174 Örnsköld, en förening med 200 medlemmar.

Att bli medlem i IOGT-NTO var självklart för Vanja Lindstedt som fått nykterhetsrörelsen i modersmjölken. Hennes far grundade NTO föreningen i Brattsbacka och mamma var juniorledare.

- Att tacka ja till utmaningen att sitta i förbundsstyrelsen var ett beslut jag lätt tog. Jag vill fortsätta arbetet för samverkan mellan de olika förbunden inom IOGT-NTO rörelsen och utveckla den gemenskap vi har med Junis och UNF, säger Vanja Lindstedt.

Fram till nästa IOGT-NTO kongress 2019 som blir i Örnsköldsvik kommer Vanja Lindstedt även att sitta med i kongressbestyreslen och se till att nästa kongress blir en framgångsrik händelse.

Vanja Lindstedt, förbundsstyrelseledamot IOGT-NTO

IOGT-NTO:s pressjour