ATG väljer CDN från IP-Only

ATG, Aktiebolaget Trav och Galopp, väljer IP-Only som fortsatt leverantör av tjänster som förbättrar upplevelsen för alla som streamar sändningar av hästsport. Affären, som gäller CDN, Content Delivery Network, och är värd tre miljoner kronor, visar att IP-Only etablerat sig som ett starkt nordiskt alternativ till de internationella aktörerna.

Avtalet innebär fortsatt starkt förtroende för IP-Only som garant för att alla som är intresserade av trav och galopp kan ta del av streamade sändningar på samtliga digitala plattformar. Det visar också att IP-Only ses som ett starkt nordiskt alternativ till de globala CDN-spelarna. Ett CDN innebär att innehållet kan flyttas ut och därmed komma närmare användarna vilket gör att alla filer kan levereras lika snabbt.

– Att en så respekterad aktör som ATG återigen väljer IP-Only visar inte bara att vi levererar kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris utan också att vårt nära samarbete med CDN-kunderna i Norden verkligen uppskattas. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår ambition att bli ledande inom CDN i Norden, säger Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.

Om ATG
AB Trav och Galopp (ATG) ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. ATG levererar en kombination av trav- och galoppsport i världsklass samt spännande och underhållande spel. ATG erbjuder spel hos drygt 2 000 ombud, i digitala plattformar samt på 37 trav- och galoppbanor runt om i landet. Under 2017 genomfördes cirka 20 000 lopp med spel. Koncernen hade 2017 en nettoomsättning på 4,2 miljarder kronor. ATG tryggar via spelet på hästar den svenska trav- och galoppsportens långsiktiga förutsättningar. Hela ATG:s överskott, 2 miljarder kronor (2018), går tillbaka till hästsporten.

IP-Only är norra Europas ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och nätnära tjänster. Med utgångspunkt i vårt stabila fibernät utvecklar vi produkter och lösningar som kopplar upp och ihop Sverige och Norden med all världens möjligheter.

Att en så respekterad aktör som ATG återigen väljer IP-Only visar inte bara att vi levererar kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris utan också att vårt nära samarbete med CDN-kunderna i Norden verkligen uppskattas. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår ambition att bli ledande inom CDN i Norden.
Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.