Filmstaden väljer IP-Only för nätkrävande biografer

Filmstaden, tidigare SF Bio, väljer IP-Only för ett 40-tal nätkrävande biografer över hela landet. Affären, som sträcker sig över tre år och har ett värde av fyra miljoner kronor, gäller också tjänster vid företagets huvudkontor både i Sverige och Norge.

Avtalet är ett bevis på fortsatt starkt förtroende IP-Only som leverantör, inte minst vad gäller den uppskattade servicen med ständig uppföljning och kontinuerlig support. Affären omfattar flera tjänster, bland annat WAN, Wide Area Network, alltså att geografiskt åtskilda verksamhetsställen binds samman, och Colocation. Därtill kommer internet, brandväggssäkerhet och Private Cloud Connect, det vill säga direktanslutning till molntjänster utan internet.

– Vår bransch befinner sig i ständig utveckling. Samarbetet med IP-Only gör att vi kan stärka vår konkurrenskraft och vara trygga med att vi har en stabil och framtidssäker lösning, säger Thomas Runfors, kommunikationschef på Filmstaden.

IP-Onlys avtal med Filmstaden kommer efter tidigare framgångsrika affärer med ÖoB, Sibylla, Retail and Brands och nyligen med medieaktören ATG.

– Det är glädjande att vi fått förtroende av Filmstaden, en innovativ leverantör med en krävande digital miljö. Detta är ytterligare en affär som visar att vi kan erbjuda allt från WAN och säkerhetstjänster till colocation, säger Regina Donato-Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.

E-post: niclas.karnhill@ip-only.se

IP-Only är norra Europas ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och nätnära tjänster. Med utgångspunkt i vårt stabila fibernät utvecklar vi produkter och lösningar som kopplar upp och ihop Sverige och Norden med all världens möjligheter.